רכשת אייפון?
מעוניין לרכוש אייפון ?
בחרת באחד המכשירים המתקדמים והטובים בעולם ,
בדומה לרכישת רכב או מוצרים כגון אלו חשוב לדעת כיצד תתבצע
התחזוקה , עד כמה יקר ולא נוח זה עלול להיות ?
מהי האחריות הניתנת למכשיר ? בין אם ע"י אפל בין אם ע"י חברות הסלולר .
האם קיים שירות תיקונים למכשיר ?
האם יש ביטוח ? אם כן , מהו כולל ?
מה עלויות השירות ללא ביטוח ? מה הזמינות והנוחות לשירות זה ?
וכמובן – מהן ה"מחלות" של המכשיר ? (תקלות נפוצות )
על שאלות אלו ננסה לענות במאמר זה ,
ובכן מקוריות המכשיר בהחלט משחקת כאן תפקיד ,
היינו מהיכן נרכש המכשיר ? האם בארץ/בחו"ל ?
האם בחברת סלולר מסודרת / חנות פרטית ?
ואולי סתם באתר יד 2 או כל אתר דומה ..
ההמלצה היא לרכוש אייפון "סימפרי" , היינו שפתוח רשמית ע"י אפל לכל
רשת תומכת בכל העולם .
ידועה התופעה של בעלי אייפון 4 רבים התקועים עם מכשיר נעול סים ,
בעיקר כאלו שרכשו בארה"ב , שם הרוב המוחלט של המכשירים מגיע
מחברת התקשורת
AT&Tונעול רק לרשת זו , נכון לכתיבת שורות אלו
אין פיתרון יציב לעניין .
לכן שוב חשוב לדעת מה מקוריות המכשיר להשתדל ולרכוש דווקא "סימפרי"
ובמקום ראוי ומסודר .
לרוכשי מכשיר יד 2 בכל זאת:
מרכז השירות פיקס-פון מציע בדיקה טרום קניה למכשיר ,
נוכל לאבחן את המכשיר תוכנתית וחומרתית ,
נוכל לפרק את המכשיר ולדעת עד כמה ביקר במעבדות בעבר , מה עבר שם ,
מקוריות ואיכות חלפים במידה והוחלפו ועוד ..
כך תוכלו לדעת האם אתם מבצעים עסקה כדאית .
אחריות יצרן מהי ?
בא היצרן ואומר בעצם אני הוצאתי מוצר טוב תחת ידי , במידה וימצא אחרת אחליף את המכשיר.
המקובל הוא שמכשיר בתנאים תקינים ובבלאי סביר יחזיק כשנה מינימום .
במידה וימצא נזק לקוח כל שהוא , כגון קורוזיה הנובעת מרטיבות במישרין או בעקיפין,
שבר כזה או אחר , נפילה משמעותית שיצרה זעזוע במכשיר ,אזי היצרן משחרר את עצמו
מכל אחריות למוצר ומכאן ואילך .
אציין שבמרבית המקרים אכן נמצאים סימנים לאחד מהדברים הנ"ל ומכאן שאחריות יצרן
הוא עניין מורכב משהו ..
שירות תיקונים לאייפון
עד כה היינו רגילים שבעת רכישת מכשיר בחברת הסלולר נוכל להצטרף לשירות תיקונים
מול החברה בתשלום , גם אם נבחר שלא ,עדיין נוכל להצטרף בעתיד או לתקן בתשלום במעבדות
החברה . אך האם ניתן לבצע זאת גם במכשירי האייפון ? ומה לגבי מכשירי ייבוא ?
ובכן בחברות הסלולר נכון לכתיבת שורות אלו לא קיימת היכולת לתקן מכשירי אייפון,
למיטב הבנתי ובדיקתי מדובר ברגולציה מול חברת אפל , זו אינה מאשרת לחברות הסלולר
לפרק/לתקן מכשירי אייפון כלל .
חברות הסלולר מנסות בד"כ לתת פיתרון תוכנתי , כמו"כ מבצעות בדיקה חיצונית למכשיר
לזיהוי נזק לקוח כגון שבר , קורוזיה וכד' .
בפועל אין לחברות הסלולר הכלים וההרשאה לפרק את המכשיר , לבדוק לעומק ולנסות להשמיש .
הביטוח שכן קיים בחברות הסלולר הינו למעשה שירות החלפה בלבד , השירות אינו זול
בתשלום חודשי ובעת ההחלפה קיים חיוב חד פעמי כהשתתפות עצמית .
במאמר הבא – תיקון אייפון , נתמקד בפתרונות בפועל ,תחזוקה שוטפת לאייפון בישראל